Margitligeti járda – Mi mennyi kérdésről szól ez az egész ügy?

koltsegvetes_terv-tablazat1Egyelőre igen, most pl. konkrétan csak az elszállítandó hulladék mennyiségről!

A Városunk Pomáz oldalára felkerült  videó készítőknek és a lájkolóknak szeretném üzenni, hogy nem elég, ha csak a költségvetésben és ott soronként keresik a megoldást, mert van egy műszaki terve is a városnak a járda beruházáshoz (biztos jó sokat fizettünk érte, tehát használjuk), amiben igen érdekes kapcsolódó és ugyancsak a mi mennyi kérdést befolyásoló számok vannak, amit szinte biztos, hogy a videóban szereplő „mennyi(sége)k” nem tartalmaznak és a lájkolók sem olvastak!!! Szerintem! Abban is biztos vagyok, hogy a videó készítés előtt át sem nézték a tervet, mert akkor nem azok az „cáfolatok”, vagy nem úgy kerültek volna a videóra.

A videóban a cáfolat “képlete” egy rendívül egyszerű térfogatszámítással „megoldja” a kérdést, de akkor miért van a műszaki tervben egészen más is?

Tehát foglalkozzunk azzal, hogy vajon: Mennyi  lehet az-az elszállítandó hulladék?

500 m3? Vagy 294 m3? Vagy 210 m3? Vagy 210 tonna? Vagy 396 tonna, vagy 696 tonna, vagy mennyi? Ezekeket a számokat nem csak úgy ideírtam, mert most ez jutott eszembe, hanem átbogarászva a költségvetést és a műszaki tervdokumentációt – Pomáz Margitliget egyesített.pdf dokumentumát (ezt a megnevezést a Hivatal munkatársainak mondom, hogy könnyebben meg tudják  keresni) -, amely a járdaépítés I-II szakaszára(!!!) vonatkozik, s ott ezekre a rejtélyes számokra bukkantam, amit meg is osztok most a kedves pomázi lakosokkal. A vonatkozó táblázati részletek a cikk alatt a képen láthatók.

Előre bocsátom, hogy a tervet és a költségvetést ugyan az a cég, valószínűleg ugyan az a szakember készítette!!!

Láthatja a táblázatban, akinek van szeme, hogy 294 m3 Fejtett föld és építési törmelék felrakása történik (10-es sorszámú sor), s nem 500 m3, mint amit állítanak és „beáraztak”.

Ha jobban megnézzük a táblázatokban a számokat, akkor azt is láthatjuk, hogy ebből csak 210 m3 lenne az építési törmelék, s azt gondoljuk a többi mennyiség a 294 m3-ig az szennyezett talaj lehet (ezeket a számokat a tervező írta és nem én).

Ezzel szemben azt állítja a prezentációban a hivatal munkatársa, hogy az bizony 500 m3 az elszállítandó hulladék, mégpedig az I. beruházási szakaszban!!!

De miért lenne 500 m3, ha a tervező csak 210 m3-t számolt?

És miért lenne 500 m3, ha a tervező azt mondja a TERVBEN, hogy ezt a betontörmeléket a helyszínen be is dolgozzák(???), mint a tervből kimetszet részben ez a beírást mindenki láthatja!?

Most az kérdés, hogy a bedolgozásra leírt 210 tonna vajon 210 tonna, vagy véletlenül a m3 helyett tonna került a 210-es szám után írva 🙁

Az már csak hab a tortán, hogy a TERV táblázatban szereplő hulladék a terv szerint a járdaépítés két szakaszára vonatkozik(!!!) és nem csak az I. szakaszra!!!!

De a videóban az előadó „bebizonyította” a lájkolóknak, hogy az I. szakaszban keletkezik 500 m3 hulladék, amit el is kell szállítani, ha még az is kiderül, hogy a 210 valóban tonna és nem m3, akkor már csak kb. 130-140 m3-nél tartunk. ÉS NEM 500 m3 már megint…

Ha már itt vagyunk ennél a tervrészletnél, akkor figyelmükbe ajánlom a “tervezett” 300 tonna keletkező bitumen hulladékot is! Nagyon örülnék, ha meg tudná mondani valaki nekem és a lájkolóknak, na meg a Hivatalnak is jó lenne tudni azért, hogy honnan keletkezhet ennyi bitumen hulladék akár a I-II. ütemben is?

Csak egy kis számítás 1 m3 aszfalt max: 2.4 tonna, vagyis a 300 t az 125 m3. Ha 5 cm vastagon felszednék(felmarnák) a kb. 6 m széles utat ott a járda mellett végig (394 m), az csak 118 m3 (!!!) lenne, pedig nem fogják felmarni, de akkor mi az a 300 tonna keletkező bitumenhulladék(?), amit a tervező odaírt…

Ezek bizony szomorú dolgok, tévedések a mi zsebünkre …

Lehet azt mondani, hogy eltévesztette a tervező, vagy véletlenül benne maradt a táblázatba, de az már túl sok tévesztés lenne a számok körül, s ha így lenne, akkor hihetnénk-e a többi tervszámnak? …. Ugye kedves olvasó, hogy Ön szerint sem!

Hát ez bizony nagyon szomorú kedves pomáziak … és ez csak 1 tétel, de ezek után lehetséges, hogy még sok ilyen “mi mennyi” kérdés van, ahol vagy a mennyiség, vagy az ár lehet, hogy nem stimmel, sajnos, ami nekünk pomáziaknak a pénzébe kerül:-(

koltsegvetes_terv-tablazat1

“Margitligeti járda – Mi mennyi kérdésről szól ez az egész ügy?” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.