Propaganda helyett a valóság – 5. rész – A kerékpárút

1 méteres kerékpárút átadása figyelemfelhívó szándékkal

„Még néhány előírt elem hiányzik, de figyelmesen, kellő körültekintéssel lehet rajta közlekedni” – hirdeti a város honlapja a kerékpárútról. Nemcsak néhány elem hiányzott a kerékpárúthoz, amelyről a polgármester propagandakiadványa is büszkén hirdeti, hogy 185 millió forintból épült. Hanem 33 millió forint is, amelyet hitelből fizetett ki az önkormányzat a kerékpárút befejező szakaszára a Strabagnak. Ezt Hardi Péter kérdésére a jegyző ismerte el a képviselő-testületi ülésen. Ezt az összeget pedig a napokban befolyó adókból szeretné a jelenlegi városvezetés visszafizetni a banknak. Mindezek után kérdés az is, hogy ha a kerékpárút pályázati pénzből valósult meg, amivel részletesen el kell számolni, vajon mire költötték a pénzt? És ha a városnak 33 milliós hitelt kellett felvennie, hogy ki tudja fizetni a kivitelezőt, vajon mennyi pénz lehet a városkasszában?

Bringás reggeli – a Közösen a Városunkért Egyesület akciója a Magyar Kerékpárosklub kezdeményezéséhez csatlakozva

A kerékpárút létesítését régóta kérték a pomázi lakosok és civil szervezetek. A Közösen a Városunkért Egyesületnek is több akciója volt az elmúlt években, amely arra hívta fel a figyelmet, hogy egyre több a kerékpáros a településen, miközben Pomázon egy méter kerékpárút sem épült. Úgy, hogy városunk klímabarát település is, ezzel a címével pedig vállalta, hogy példamutató tevékenységet folytat, igyekszik minél kevésbé környezetszennyező módokat találni a város működése során, csökkenteni a károsanyag kibocsátást. Ehhez a kerékpárút kitűnő lehetőség lehetett volna. Ráadásul a szomszédos települések többségében van bicikliút, és egy korszerű, európai kisvárosban természetes lenne, hogy a kerékpárosok is biztonságosan tudjanak közlekedni. Ne az autók között-mellett surranva a reggeli csúcsforgalomban, vagy a gyalogosok mellett a járdákon.

Az elmúlt években Hardi Péter indítványozta a képviselő-testületnek egy bizottság megalkotását, amely a biztonságos kerékpározás anyagi és technikai feltételeit dolgozta volna ki. A képviselő-testületi többség megvitatásra sem tartotta érdemesnek. A civil szervezeteknek és helyi lakosoknak is több nyilvános felhívása volt. Adtak át például egy méter kerékpárutat, volt közös biciklizés az európai Autómentes nap alkalmából, közös kerékpározás reggel a suliba, és „Bringás reggeli” is, amely akcióval a Közösen a Városunkért Egyesület a Magyar Kerékpárosklub országos rendezvényéhez csatlakozott.

 

“Propaganda helyett a valóság – 5. rész – A kerékpárút” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. Előszóként leírnám hogy tényleg szép lett az új út a bekötőút mellett. Valóban jó dolog hogy nem az út szélén kerekeznek ebben az őrült forgalomban. Legalább is remélem mivel az úton kerekezést azóta sem tíltja tábla. Bizonyára csak apró figyelmetlenség és majd pótolják. A pomázi végén az átjárás már korán sem ennyire jó, az a gyanúm hogy fognak még ott helyszinelni rendőreink. Aztán vége! A Tiszoczki telepen továbbvezetés gondolata egy agyrém, nem is tudom hogy komoly szakemberek hogyan gondolhatták ezt. /Gondolom többen tervezték, mások engedélyezték,stb/ Sajnos teljesen jó nyomvonal nem létezik, de ennél /szerintem/ jobb lenne több is. 1. Ipartelepre be, a leégett malomnál átt a sineken/ itt van is egy rég lezárt átjáró/, a kis ligetnél el a Toldi utcáig, ezen a Mátyás kir. utcába /itt elérhető iskola ovoda és a lakótelep/ majd a Rózsa utcán elérné a Szelistyét. 2. A Bihari utcáig a most megálmodottak szerint, itt fel a HÉV fele / hallottam hogy itt az átjáró előtti rész állítólag magántulajdon ezért nem mehet erre, de mivel a város már vagy száz éve használja el lehet birtokolni vagy ki kell sajátítani, esetleg megegyezni a filmgyárral annak felyében hogy ők meg használják az utunkat mindennap száguldozva le fel a Beethoven utcán mivel nem építették meg a bejárót az ipartelep felől, ami pedig ha jól hallottam feltétele volt anno a filmgyár működésének/ , innen a Szilágye E. uton keresztül a Mátyásra. 3. Az állítólag nemsokára épülő Budakalászt elkerülő út mellett, majd a Budakalászi, ill. Árpád fejedelem úton tovább. Persze azért azt tudni kell hogy a versenybringások egyiket sem fogják használni mert hogy ők nem méltóztatnak a családok között szlalomozni, nekik ezek után is csak a főútvonal felel meg.

  2. Felmérte valaki hogy a városban hány kerékpáros használja a járművét nap mint nap?
    A város nagyon nehéz terepen van,én az állomásig közlekedőkön kívül nagyon kevés biciklist látok!Az átmenőket itt nem számítanám bele!
    Mezőtúron van most rálátásom szezonban,itt majdnem mindenki bringások!

  3. Nagyon örülünk a bicikliútnak, én elég jónak tartom az útvonalvezetést, kéne még egy-két tábla a HÉV állomástól az útig, hogy az is megtalálja, aki nem tudja, hol kell keresni. A főúton átkelés az egyik nehéz pontja, jobb lett volna, ha sikerül megoldani a pataknál a híd alatt átvezetve, de az eddigi tapasztalatok alapján az autósok jól fogadták, és vigyáznak a biciklisekre, segítik az átkelést. Ott még hiányzik egy-két felfestés és tábla, hogy a kevésbé odafigyelő autósok, biciklisek is észrevegyék magukat. Ja, meg az átkelésnél a bicikliút kanyarodási íve lehetett volna nagyobb, így picit kényelmetlen, de ez is apróság ahhoz képest, hogy sima úton mehetünk Szentendréig.

    Mikor lesz vajon bringaút Budakalász (és Budapest) felé, ahol feltételezhetően jóval többen használnák majd??

    1. Tisztelt Tarján úr , vagy kedves Dénes! /nem tudom tegezhetem-e/ Nem tudom hogy van-e tudomása a kerékpárút további nyomvonaláról ezért leírnám hogy mi esztelenséget találtak ki: az út a patakpartról be fog kanyarodni a Beetowen utcába / itt ugye már nincs hely az útnak ezért felfestik a meglévő úttest két oldalára, meggátolva ezzel hogy akik itt laknak vagy vendégségbe jönnek parkolni tudjanak. Ráadásul a filmgyárba száguldozók is veszélyt jelentenek/ , majd elkanyarodik az út a Táncsics utcába ahol ismét kerékpárút lesz belőle /csökkentve ezzel a zőld felületet, szintén akadályozva a parkolást és felállítva azt a dilemmát hogy a száguldozó biciklisek vagy a száguldozó autósok között menjenek a gyalogosok, mert járda az persze nincs/. Aztán áttmegy a kerékpárral a páciens a HÉV síneken /remélem legalább körülnéz hogy ne üssék el mert leszálni tudi nem fog/ majd a még szűkebb Magyar utcában mehet tovább ahol már megint csak felfestés jöhet szóba az út szűkössége miatt. /pesze a szokásos gondok itt is: parkolás, járda hiánya + nagy forgalom a sok itt lakó és egy autószerelő műhely miatt/. Aztán átevickél az igen horgalmas főúton, eljut valahogy a Huszár utcáig, majd ezen halad valameddig. Innen csalinkázik a Szeliscsén/miért nem végig a Huszár utcán?/ ,eljut a főútig ismét, aztán vége. Hááát -szerintem ez minden csak nem jó útvonaltervezet! Arrol nem is beszélve hogy a gyorsvonat versenybringások tuti nem fognak ide bemenni. Ami pedig a Budapest fele bicikliutat illet: van, a 11-es mellett végig . Egy sportembernek gondolom nem távolság a most áttadott úton eljutni oda, vagy ha arra van közelebb akkor a Budakalász Országút fele.

      1. Kedves László! Netes szokás szerint maradjunk a tegeződésnél!
        Köszönöm, nem ismertem a folytatást. Ez a tervezet elég lehangoló. 🙁 Ha csakugyan így lesz, nem sokan fogják használni. Mint ahogy Budapest felé is sokan nem vállalják be a 2-4km-es kerülőt. Én sem.
        Amiért mégis azt mondom, hogy örülök neki, az az, hogy Szentendre felé gyerekek számára is biztonságos alternatíva eddig nem volt. Évek óta járunk arra, a műutak forgalmasak, azonkívül meg csak a hepehupás földutak vannak. De még így is bevállaltuk. Ahhoz képest ez, ami elkészült, egészen kellemes változás. 🙂

  4. Kedves Dénes! Teljesen egyetértek veled. Én is úgy kezdtem hogy jó dolog az út mellett kialakított kerékpárút. Csak a többi részét cseszték el, de azt nagyon. Persze erre is van magyarázat. Amikor rákérdeztem a polgármester úrnál azt a választ kaptam hogy az államnál csak önkormányzati területen létesített kerékpárútra lehetett pályázni ,és ugyebár kell a pénz nagyon és bármi áron……………..

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.