„Még néhány előírt elem hiányzik, de figyelmesen, kellő körültekintéssel lehet rajta közlekedni” – hirdeti a város honlapja a kerékpárútról. Nemcsak néhány elem hiányzott a kerékpárúthoz, amelyről a polgármester propagandakiadványa is büszkén hirdeti, hogy 185 millió forintból épült. Hanem 33 millió forint is, amelyet hitelből fizetett ki az önkormányzat a kerékpárút befejező szakaszára a Strabagnak. Ezt Hardi Péter kérdésére a jegyző ismerte el a képviselő-testületi ülésen. Ezt az összeget pedig a napokban befolyó adókból szeretné a jelenlegi városvezetés visszafizetni a banknak. Mindezek után kérdés az is, hogy ha a kerékpárút pályázati pénzből valósult meg, amivel részletesen el kell számolni, vajon mire költötték a pénzt? És ha a városnak 33 milliós hitelt kellett felvennie, hogy ki tudja fizetni a kivitelezőt, vajon mennyi pénz lehet a városkasszában?
A kerékpárút létesítését régóta kérték a pomázi lakosok és civil szervezetek. A Közösen a Városunkért Egyesületnek is több akciója volt az elmúlt években, amely arra hívta fel a figyelmet, hogy egyre több a kerékpáros a településen, miközben Pomázon egy méter kerékpárút sem épült. Úgy, hogy városunk klímabarát település is, ezzel a címével pedig vállalta, hogy példamutató tevékenységet folytat, igyekszik minél kevésbé környezetszennyező módokat találni a város működése során, csökkenteni a károsanyag kibocsátást. Ehhez a kerékpárút kitűnő lehetőség lehetett volna. Ráadásul a szomszédos települések többségében van bicikliút, és egy korszerű, európai kisvárosban természetes lenne, hogy a kerékpárosok is biztonságosan tudjanak közlekedni. Ne az autók között-mellett surranva a reggeli csúcsforgalomban, vagy a gyalogosok mellett a járdákon.
Az elmúlt években Hardi Péter indítványozta a képviselő-testületnek egy bizottság megalkotását, amely a biztonságos kerékpározás anyagi és technikai feltételeit dolgozta volna ki. A képviselő-testületi többség megvitatásra sem tartotta érdemesnek. A civil szervezeteknek és helyi lakosoknak is több nyilvános felhívása volt. Adtak át például egy méter kerékpárutat, volt közös biciklizés az európai Autómentes nap alkalmából, közös kerékpározás reggel a suliba, és „Bringás reggeli” is, amely akcióval a Közösen a Városunkért Egyesület a Magyar Kerékpárosklub országos rendezvényéhez csatlakozott.
Vélemény, hozzászólás?