I/3 Az iskolától az állomásig
Az iskolához közeledve, mielőtt még a gyalogátkelőt elérnénk, friss aszfaltozáshoz érünk. Alig egy hónapja csinálták meg ezt a már tavasz óta tönkrement nagyon forgalmas járdaszakaszt és környékét. Ismét leírom: Köszönjük! Bár már látszik rajta, hogy nem lesz tartós megoldás. Talán az időjárás nem volt kedvező a lerakásakor, de lehet, hogy az anyag gyenge, vagy a munkavégzés volt hanyag.
Továbbmenve az iskola előtt láthatjuk a nyáron kivágott fák csonkjait. Erről eszembe jutott: sokak úgy gondolják ma, hogy az építkezések fakivágások nélkül el sem képzelhetők. Tudjuk, ezek a fák is „betegek voltak”. Érdekes megfigyelni azonban, hogy mindig azok a fák a betegek, amik útban vannak. Pótlásuknak meg nyomát sem lehet látni.
Ha be tudnánk menni az iskolaudvarba, csodát láthatnánk. Egész nyáron fúrtak-faragtak az új igazgató vezetésével. Több milliós értéket hoztak létre társadalmi munkával. Közben közösséget is kovácsoltak. Olyan közösséget, melyre lehet támaszkodni. És önkormányzati pályázatból megújult a tornapálya is. 20 milliót adott az állam, és önrészként 5 milliót a város. Állítólag a költségek jelentős részét képezte a dréncsövezés. Na, ez biztosan nem történt meg. Még jó, hogy az előző pálya drénezése még képes a feladatát valahogy ellátni. Viszont kintről is látható, hogy nem fért bele a költségekbe a pálya köré már sem a védőkerítés sem egy futókör gumiöntvényből. Vagy legalább egy gumis feljáró/átjáró csík a két lépcső folytatásaként. Így viszont az új gumipályára a salakból lévő futópályán keresztül lehet csak menni, s a salak felhordásával nagyon hamar tönkre lehet tenni ezt a „multifunkciós” pályát. Reméljük, az udvar után az épület is hamarosan megújul, mivel helyenként igen lelakott. 1981-ben épült, jelentősebb felújítás nem történt.
Tovább folytatva utunkat a nemrég hőszigetelt Hétszínvirág óvodához érünk. Itt is történt bojlercsere, meg a két éve felújított épületen végeztek közel egymillióért tetőjavítást. Menjünk tovább a Mátyás király utcában! A végén jobbra kanyarodunk, majd a Május 1. utcán balra. Ez egy keskeny, rövid kis utca, melybe fentről becsatlakozik egy keresztutca. Még néhány métert teszünk, és az út menti vízgyűjtő árok pár méteren át betonozottá válik, majd műanyag csőben fut tovább a Bajcsy-Zsilinszky utcai keresztárokig. Ezt a kevesebb mint 30 méteres szakaszt is idén csinálták meg. Az ára majdnem 1 millió. Mennyibe kerülhet igazán, nem tudom. Miként azt sem, miért volt ez fontosabb a többi helynél, miért itt kellett mindenképp fedett csatornaszakaszt készíteni. Biztos van logikus magyarázat. Megérkeztünk a Bajcsyba. Itt árokprofilozást végeztek, szintén egy millióért. Kezd már érdekessé válni, hogy ezek a munkák mind picivel egy millió alattiak…
Menjünk le a Bajcsyn, majd az Árpád fejedelem útján kanyarodjunk balra! A főutca ezen szakaszán a járda oly mértékben tönkrement, hogy a gyalogos csak testi épségét kockáztatva tud végigmenni rajta. A biztonságos gyalogosközlekedésért át kéne menni a túlsó oldalra. Azonban szabályosan csak 100 méterrel odébb lehet átkelni. De ha már hamarabb átmentünk, akkor a benzinkút szervizútján is mehetünk.
Az állomás sarkán ismét friss aszfaltozással találkozunk. Világgá repítette a helyi média, hogy itt is komoly munka folyt. A törött járdaszakaszt kijavították meg még kb. 5 (max. 10) folyóméteres új járdaaszfaltozást végeztek majdnem fél millióért. Pontosabban 430 ezerért.
(folytatás holnap)
Vélemény, hozzászólás?