Először is köszönöm, hogy a képen is látható behajtani tilos tábla ismét kikerült a Bem József utca és a Templom tér felől lejövő, fentről egyirányú utcácska találkozásához. Egy naponta arrafelé közlekedő pomázi javaslatára kértem ezt még korábban. A napokban magam is arra jártam, és láttam, hogy a tábla a helyére került, elhárítva ezzel a balesetveszélyt.
A pomáziak nem minden kérését fogadta azonban ilyen hozzáállással a városvezetés. “Három centinként is ki lehet tenni táblákat.” Ez volt a jegyző megjegyzése a pomáziaknak arra a javaslatára, hogy a Rákóczi utca és a Víztorony utca találkozásánál ez utóbbi utca torkolatához tetessen ki a város egy elsőbbségadás kötelező táblát, mert a mostani közlekedési helyzet balesetveszélyes.
De kezdjük az elején: a testület elé került napirendként
amelyre az ülésre szóló meghívó olvasását követően hívtam fel a pomáziak figyelmét és kértem a javaslataikat és segítségüket a véleményezéshez. Elvégre mégiscsak az tudja megítélni leginkább a táblák hiányát vagy éppen feleslegességét, aki napról napra a környéken közlekedik.
Kérésemre összesen 27 észrevétel érkezett, amit ezúton is köszönök.
Az észrevételeket a hétfői bizottsági ülésen ismertettem volna, ám ezek közül csak egyre kaptam nagy nehezen lehetőséget. A javaslatokat írásban továbbítottam Zsebe Zsolt bizottsági elnök számára:
‘1. Elsőbbségadás kötelez tábla a Víztorony utca és a Rákóczi utca találkozásához, ez utóbbi utcán közlekedő járművek javára. A mostani helyzet balesetveszélyes, mivel a Rákóczi utcán felfelé közlekedőknek a jobbkéz-szabály szerint elsőbbséget kellene adniuk a Víztorony utca felől érkezők számára. Ezt nem teszik meg az autósok, táblázás nélkül csupán idő kérdése a baleset.
2. Messelia utca elejére a vízműhöz várakozni tilos tábla. Ha valaki parkolónak használja a kitérőt, akkor a hely nem tölti be eredeti rendeltetését. Így két autó találkozása esetén az egyiknek vissza kell tolatni, ami balesetveszélyes.
3. A Táncsics Mihály utcát az autósok egy része arra használja fel, hogy a Szentendrei út hosszú autósorát megkerüljék. Nagy sebességgel közlekednek, ami balesetveszélyes. Ennek a megakadályozását kérik a helyiek.
4. Luppa Vidor utcában elsőbbséget kell adniuk az autósoknak a Lámpa utcából jövő autósoknak. Több pomázi is megjegyezte, hogy ez a városvezetőknek, a hivatal munkatársainak az érdekét szolgálja, mert így könnyebben el tudják érni a Városháza parkolóját. Javaslom, hogy ismét a Luppa Vidor utcán közlekedőknek legyen elsőbbségük.
A testületi ülésen kapott tájékoztató szerint a táblázás költsége több tízmillió forint és több évig is eltarthat.’
A testületi ülésen viszont ebből már többet szóban is el tudtam mondani.
Elgondolkodtató, hogy azon észrevételre, amely szerint a Luppa Vidor utca közepe táján ne kelljen elsőbbséget adniuk a pomáziaknak a Lámpa utcán keresztül többnyire a hivatal parkolójába tartó városvezetőknek, a jegyző előbb hosszan beszélt a Lámpa utca parkolási rendjéről – nem értettem, ez miként tartozik a tárgyhoz -, majd elmondta: mindez számukra is rendkívül kellemetlen, de maga a rendőrség írta elő ezt a közlekedési rendet, tehát ez bizonyosan megváltoztathatatlan.
Azért lenne megoldás arra, hogy ezzel az előnnyel járó kellemetlenség elháruljon a városvezetők feje felől… Mi lenne, ha megfordítanák a Lámpa utca forgalmi irányát, és az a Fáy András utca felé lenne egyirányú? Ez ellen talán még a rendőrségnek sem lenne kifogása. Merthogy a pomáziaknak nem, abban bizonyos vagyok…
Vélemény, hozzászólás?