A városunk Pomáz oldalán megjelent cikkre és kommentekre szeretnék reagálni, ami szerintem gyalázatos és nem profi
https://www.facebook.com/varosunkpomaz/posts/666284553532168:0
Mi történt?
Nézzük most csak a kommunikációt.
-Hardi Péter a képviselő-testületi ülésen elmondta, hogy drágának tartja a járda építés költségét és rákérdezett, hogy mi ennek az oka.
Választ nem kapott. Azt nem tudom, hogy ekkor még nem is volt válasz, vagy csak nem mondták el, de mindkettő aggályos.
-Ezután Péter ezt nyilvánossá tette a Pomázi Cseresznye oldalán.
Itt is válaszolhattak volna a kérdésre, de nem tették.
Megjött viszont a válasz városunk honlapján, ahol Hardi Péternek nincs lehetősége reagálni.
De megosztották ezt a Városunk Pomáz facebook oldalon is, ahol Péter reagált is, amit nagyon gyorsan töröltek.
Nem tudom, hogy ez kinek tetszhet?
Egy normális világban, ha a képviselő (ahogy a nevében is benne van képviseli a város lakosságát) megkérdezi, hogy miért ilyen drága a járda, akkor arra udvariasan válaszolnak.
A járda költsége 134 ezer forint/méter. Nézzük meg egy átlagos 20 méteres telekre számítva ez 2 millió 680 ezer forint.
Nem tudom, hogy melyik pomázi lakos fogadná szó nélkül, ha kapna egy ilyen ajánlatot.
Meggyőződésem szerint senki.
Számomra egyértelmű, hogy Hardi Péternek kötelessége ilyen esetben szóvá tenni a dolgot. Mint ahogy minden képviselőnek az lenne. Ezért lettek megválasztva, ezért kapják a tiszteletdíjukat.
A prezentációban leírtakkal kapcsolatban is vannak fenntartásaim.
Nem vagyok szakember, ezért a következőkben leírtakkal lehet vitatkozni, de mint pomázi lakos jogosan formálhatok igényt arra, hogy tájékoztassanak a miértről.
-Nézzük például a leírt 2 fa kivágásának ügyét.
Amennyiben igazak a leírtak és a 15-20 cm-es fák helyett jóval nagyobb fákról van szó, akkor elnézést kellene kérni a sendrihány munkáért, ahogy a készített költség- és anyagbecslést elvégezték és nem vádaskodni.
Én a javított változatban is túlzónak tartom a költségeket.
De szerintem azon is el kellene gondolkozni, hogy miért kell kivágni azt a 2 fát. Tudom, hogy manapság “divat”, de ebből a költségből simán meg is lehetne kerülni.
-Azt sem értem, hogy miért kell alábetonozni a járdát. Buszmegállóknál láttam ezt a technikát, ahol nagy igénybevételnek van kitéve az út. Remélem nem akarnak buszokat járatni a járdán.
A térköves burkolatoknak van két nagy előnye, amik az alábetonozással erőssen sérülnek:
-Lélegzik alatta a föld
-Szükség esetén fel lehet bontani és vissza lehet építeni. A prezentációban említett 6 szakfelügyelő alapján joggal feltételezhetem, hogy a járda közművek felett halad. Ami szükségszerűen magával vonza (legalábbis Magyarországon), hogy a következő években fel fogják bontani párszor.
Végezetül szeretném kijelenteni, hogy kifejezetten kérem a fent leírtakra való reagálást.
Győzzenek meg, mint egy tulajdonost, hogy miért fogadjam el ezt a horribilis összeget.
Vélemény, hozzászólás?